Toppranking för Storhogna Högfjällshotell & Spa

Rekordpoäng på 69 poäng får Storhogna Högfjällshotell & Spa i årets utgåva av White Guide. Restaurangen når nytt poängrekord i den välrenommerade restaurangguiden och går upp en klassificering från ”God Klass” till ”Mycket God Klass” och kniper därmed fjärdeplaceringen bland restauranger i Jämtland/Härjedalen.

White Guide är en heltäckande restaurangguide i Sverige som utvärderar och listar landets intressantaste restauranger. I år testades noggrant över 800 restauranger där sedan Storhogna Högfjällshotell & Spa, tillsammans med 600 stycken andra utvalda restauranger sällar sig till skaran som rekommenderas. Storhogna Högfjällshotell & Spa nådde med sina 69 poäng klassificeringen ”Mycket God Klass” vilket innebär att restaurangen bjuder på en mycket god helhetsupplevelse där köket presterar intressant och mycket väl genomförd matlagning.

Storhognas motivering i 2017 års upplaga:
”Lokal närvaro i fjällträdgården


Karl den XI hade aldrig trott sina ögon om han kommit över fjället idag och vid trädgränsen hittat Storhogna högfjällshotell med grönskande vinterträdgård och en porlande inomhusbäck. Det har hänt en del sedan 1686. Men kanske hade han känt sig lika hemma här som dagens skidåkare som gläds åt att byta eftermiddagens underställ mot den kvällsuppsvidning som den ambitiösa restaurangen förtjänar. Här serveras varje kväll en fast meny, vilket begränsar valfriheten men borgar för leveransen. Med fina råvaror som till stor del har lokalt ursprung, hittar man närvaro på platsen. Lammrostbiffen serveras med smakrik ratatouille och rostad potatis samt fyllig portvinssås. Till dessert en variation på morot som bl a utgörs av en kryddig morotskaka som avnjuts med len morotsglass.”

Storhogna Högfjällshotell & Spas källarmästare, respektive souschef Pia och Petri Räsänen berättar att dem är nöjda över utmärkelsen.

”Det känns som att vi är på rätt väg! Vi har haft som ambition under året att försöka höja kvaliteten och alltid ha en jämn, hög nivå på både maten som serveras och på servicen i restaurangen. Vår mat är inte så komplicerad, det är smakerna som är i fokus som ska passa blandningen av alla våra gäster, allt från barnfamiljen, finsmakaren till konferensgästen”, berättar Pia och Petri Räsänen.

Nyhetsarkiv

Länkar

-

Senaste nyheter

kickan