Efterfrågan på All inclusive-konferenser ökar

Efterfrågan på prisvärda, flexibla allt-i-ett-lösningar för företag och grupper växer. Det märker Birka Cruises där antalet skräddarsydda event har ökat med 30 procent
jämfört med året innan.

Företag och andra grupper använder hela eller delar av fartyget för konferenser, utställningar, mässor och kick-offer.
– Det är en arena där vi kan göra event för upp till 1800 personer, både prisvärt och med löfte om att deltagarna inte försvinner någon annanstans under själva eventet.
Det är dessutom en bred produkt där mycket redan ingår som en form av all inclusive med bland annat underhållning som är både kostsamt och tidskrävande att
ordna på egen hand. Detta gör att vi attraherar många olika typer av företag och kundgrupper, säger Johan Magnarsson, försäljningschef för Möten & Event.

Rederiet ser dessutom en växande marknad med dagkonferenser och event i land, en ökning med 20 procent jämfört med samma tid förra året:
– I år har många fått upp ögonen för att vi också anordnar dagkonferenser och mässor på Kajplats 155, vår terminal mitt i Stockholm med en fantastisk utsikt över Saltsjön, säger Johan Magnarsson.

Nyhetsarkiv

Länkar

-

Senaste nyheter

kickan