Stockholms-mässan-banner

Sveriges största tidning om konferenser och möten

Småland lanserar nu kampanj för konferenser med glimten i ögat

Smålands Turism har tänkt till för att du ska kunna åka på konferens, bo på hotell och koppla av en stund när världen krisar mindre. Nu lanseras kampanjen “Småland har tänkt till” idag.

I en av kampanjfilmerna pågår en konferens ute på en flotte i Vättern.

— Med glimten i ögat vill vi påminna om att det finns en värld efter pandemin, säger Helene Berg, vd på Smålands Turism.

Efter förra sommarens succé med kampanjen “Emigrera till Småland i sommar” handlar vårens kampanj om att företag inom hotell och konferens har tänkt till och delat med sig av idéer som gör det enklare, säkrare och kanske till och med roligare att umgås, mötas och utvecklas under rådande omständigheter.

– Med kampanjen vill vi även påminna om att det går att mötas i naturen även för företag, säger Helene Berg.

“Stort uppdämt behov”

Sju korta filmer kommer att spridas i sociala medier med varumärket Visit Småland som avsändare. Filmerna visar att Småland på olika sätt har tänkt till i väntan på att pandemin är över.

– Tanken med filmerna är att på ett roligt sätt visa alla knasiga idéer som sedan har lett till något bra, hur man kan utnyttja naturen för att på ett roligare och säkrare sätt träffas, säger Helene Berg.

På webbplatsen guide.visitsmaland.se samlas all information från företag inom hotell och konferens med vad besökarna kan upptäcka i Småland under 2021.

– Det finns ett stort uppdämt behov av att träffas, och att planera och drömma om den träffen kan ge mycket energi oavsett om det är kollegor, vänner eller familjen, säger Helene Berg.

Se den första av 7 filmer här.